2008年1月12日 星期六

FEELING GOOD! 十分滿足!


Last night I went to Tung Chung to support Ka Lok's basketball class. I appreciate the South Asian teenagers. They are good atheletes, aged from 7 to arounnd 20. Throughout the 2-hour training, they showed their passion in playing basketball and looking for improvement.

我昨晚到東涌支持家樂的籃球班, 感覺十分滿足. 我欣賞那群南亞裔青年, 擁有良好的體能, 最年輕的只有7歲, 最大的估計也不過20歲. 在沒有休息的2小時訓練中, 各人都表現投入, 對籃球的熱情, 爭取進步.

I was also impressed by Ka Lok's language ability. He conducted the class in english. It was actually a challenge to me since I never conduct basketball training in english, I only learn those phrases from some training resource book, or news from NBA.com.

家樂全程使用英語授課也令我十分驚喜. 事實上我只會在籃球書籍或NBA.com遇見那些英語詞彙, 要我使用英語授課絕對是一項挑戰.

Ka Lok set the following rules:
1. must use english during training
2. No foul language
3. Never kick basketball
It's really important that we set high expectations to our teenagers, as they will clearly know that we care about their improvement and conduct.

在訓練過程中我留意到家樂訂立了以下規則:
1. 所有人必須於訓練時使用英語
2. 不可講粗口
3. 不可用腳踢籃球
對年青人有要求, 他們才會記得進步和明白品格的重要.

1 則留言:

C sir Blog 提到...

真是令人感動,我看見幾樣野:

1. 袁Sir係2個bb的父親,一個bb還未夠1個月大,住在香港區,也搭車去到東涌支持家樂,好感人。
2. 家樂的英文我見過,係香港真係俾錢都未必搵到一個識用英文教波的教練,但係他卻願意無償地去幫他們。
3. 班學生的人數比我第一次見到的多左,好明顯係大家都因為家樂的認真而多左人。
4. 我好鐘意著住牛仔褲同埋拖鞋的人都來,不過可能要在rules 中加多一條,要穿運動衣服才可練習,這是專重籃球的表現。
5. 張相影得好靚,請問用邊個牌子同形號的相機﹖攝燈好勁!仲有,可唔可以Key埋我個頭入去﹖我都好想有張咁既相。

所有的努力或者無人知,但上帝會睇到。努力。

C sir